torsdag 7 april 2011

Man eller mus?

Med en aning erotisk fantasi kan det ju kännas lite könsvridet. Fast det är just vad det här inlägget kommer att vara. Jag läste just en artikel av Eva-Britt Dahlström. Hon menade på att vårdnadstvister egentligen är brottsrelaterade. Ungefär som att om två människor som råkar ha barn ihop inser att de inte ska leva tillsammans automatiskt blir kriminella. Eller i alla fall alla män som är i den situationen. Genus-nytt tar upp eländet här.

Detta fick mig att tänka på en sak, nämligen när vi var och spelade med RABALDERLiljan i Borlänge. Någon timme innan vi skulle upp på scen satt vi som vi brukar och pratade lite om vilka låtar, hur vi skulle göra... ni vet, klassiskt taktiksnack. Då kommer två kvinnor fram till vårt bord. Den ena sätter sig på en stol, den andra PÅ bordet. På-bordet-tanten stirrar sen på Björn Melin som vi hade på gitarr istället för Stiff som åkt på lunginflammation. Hon stirrade på Björn och skrek [dä ä ju du som va hä förra vecka....du SÖÖÖÖÖG!] När han då försökte förklara att det är kanske så att hon inte var nöjd med låtvalet i bandet han spelade förra gången vrålade hon igen på klingande dalmål att [nä....du ä de sämsta skit ja ha hört!]
Så där gick hon på i vad som kändes fem minuter. Det är en rätt lång tid att bli utskälld på. När då hennes packade, men inte LIKA packade kompis fick henne att förstå att Björn Melin kanske är rätt så bra i alla fall lugnade hon ner sig. Det var här hon gled ner i knät på Hutten först. Han bad henne diskret att sätta sig någon annanstans eftersom han ju är gift, och inte ens lite intresserad av henne. Då slog hon klorna i stackars I-man, placerade handen ungefär en millimeter från pungen på honom. Lutade sig fram, lät honom titta ner på hennes bröst och frågade om han blev på bättre humör. När han bad henne gå därifrån nöp hon tag i mig och försökte smeka mig över bröstet. Även jag bad henne lämna bordet... vad som hände sen vet jag inte. Jag tror hon blev utslängd.
Men jag började tänka... om det hade varit JAG som gjorde så mot fyra kvinnor på krogen hade jag inte bara åkt ut, utan troligen hade jag åkt in också.

Missförstå mig inte... jag ÄLSKAR kvinnor, men ibland blir det lite skevt!

kram, alla ni som inte pinkar på herrarnas...

Inga kommentarer: