onsdag 22 april 2009

lay down your weapon....

...så jag kan plåta det.

här har vi några nya bilder på mitt gamla instrument. En Fender P-bas Hot Rod...



american made, som ni ser...




Strängarna är gamla, men jag gjorde en mycket försiktig slipning av banden vilket resulterade i mindre bandskorr runt fjortonde band...kanon!




Svart från födseln...med ett plektrumskydd i röd turtle, från början... men nu för tiden är det också svart, som ni ser.





Hon kom från fabriken i Corona 1999. Hon kom till Sverige 2000 och till Tumba 2001...det var ett bra år (tänker på SM-GULDET)












Det hade varit läckert med en likadan, fast med lönnhals... och en med ebonyhals som är bandlös... och en Jaco-design....och en Geddy Lee-design....och en Frank Bello-design


Så kollade jag in på http://www.vigebo.com/maruszczyk.htm i morse och nu önskar jag mig några såna också.



vilken färg är snyggast på en bas?

1 kommentar:

Hasse sa...

Grönvit-randig? ;)

Fast jag är barnsligt förtjust i min Fender Precision Lyte från 1993. Sunburst från brunt till gult via orange. Det var kärlek vid första ögonkastet. Annars svart. En benvit Rickenbacker skulle jag inte heller tacka nej till, men det är ju jag det...