söndag 19 april 2009

ja, men va fan....

så har man fått kon på plåtar till klacken ikväll. Naturligtvis blir man förkyld som en jäkla örn...det blir nog lokala lilla kvarterskrogen och storbild ikväll...kan vara skönt att slippa bli förbannad på smågårdare och småbajare ändå...

Kanske är man för gammal för sånt där. Rebellen i mig säger att fotboll är passion, kärlek, en kärlek mellan supportrar, spelare och lag. Supportern i mig säger att lunchderbyn är fånigt eftersom det lockar dit barnfamiljer... fotboll är inte familjeunderhållning. Visst kan det vara underhållande, men det är väl ändå skillnad? Fotboll är mer än likadana overaller och kokt med bröd till "lill-jäntan" i barnvagnen. Som supporter SKA man leva sig in i- leva med laget och de andra supportrarna. Det blir fula ord...det blir en hätsk stämning och jag ÄLSKAR det!


Så kommer gubbjäveln i mig fram och säger att man kan ju inte gå på derby eftersom ungdomarna förstör med våld, förstörelse, polishets och sånt. Jag ser på alla (som var som jag för några år sen) och ser bara misstänkta huliganer.


Å andra sidan så har ju stämnuingen ändrats de senaste åren...förut var det bara kul på derby, nu är det så jäkla ostadigt...med gruff och knuff i de egna leden?! Sånt som bara hände på aikläktarn och djurgårnsläktaren förut....


09-04-20

möte mellan djurgårdens if och HAMMARBY


HUR SKA VI HA´T???

VI SKA TA´T!!!

2 kommentarer:

Panik sa...

"vi står när vi kan"
Gubbultras

På´t igen på torsdag!

Tarzan08 sa...

full och full...?
man kan väl få ramla omkull?