onsdag 14 juli 2010

sträcker på sjöbenen...

Härom dagen ringde min gode vän Hutten och frågade om vi inte skulle ta och sticka ut med hans båt. Vi har snackat många gånger om att glida ut och guppa lite, och nu skulle det äntligen bli av.
Jag packade ner några mackor, några öl och lite vatten och läsk till Billy. Han skulle ju få hänga med. Premiär igen för honom...
Hutten hade en bra flytväst till Billy som han hade på sig, utom när vi tog bilder...

Han gjorde ett toppenjobb vid rodret, minsann.
Det enda problemet var nog att när han ville titta på andra båtar eller vad som hände iland så följde rodret efter så vi fick korrigera kursen hela tiden. Nåja...

Vid niotiden i morse kom Hutten och hämtade oss, för vi skulle till Båtklubben bakom Äppelviken i Alvik.

Jag var lite nervös för Billy, då han lider lite av åksjuka. Jag gissade att även sjösjuka ingår liksom i problemet. Mycket riktigt, han kroknade lite grann och gick och la sig, men efter lite vattendrick och lugn och ro var han igång igen senare.

Själv fick jag agera hoppilandkalle på en pytteliten ö utanför viken just utanför Spendrups bryggeri. Det var också när jag hoppat iland och Billy skulle hänga med som han höll på att trilla i. Både jag och Hutten skrattade gott. Även Billy garvade, men han var lite nervös.

En perfekt dag, som nu ska avslutas med hämt-pizza!

P'fekt!

Inga kommentarer: