söndag 29 mars 2009

Sveriges tråkigaste stad...

har man varit i... Katrineholm ÄR inte en spännande plats, oavsett vad dom som bor där säger. Vi var där och spelade igår ihop med Adde Malmberg och Andreas Jonsson. Kul gig på alla vis, men det spelar ingen roll hur många som är på festen. Det är ju inte det som avgör om en stad är rolig eller inte.

De andra träffades hos Stiff vi 12.30 för att plocka in allting som behövdes, medan jag stod kvar på bolaget för att sälja sprit. Rätt mycket folk men inte såpass att det skulle bli trubbel om jag smet iväg. Vid 13.00 fiskade man upp mig och vi kunde skumpa vidare mot tråkstan. Stiff valde motorvägen mot Strängnäs...(jag tror att det går fortare över Gnesta, men jag har ju inte ens körkort)

Väl framme insåg jag kvickt att allt snack om tråkig stad måste ju komma någonstans ifrån. Folktomt på torget, tomt på gatorna, tomt på trottoarerna bortsett från en tjockis i cyckelhjälm som stirrade på den svarta Dodgen som sakta gled fram genom stadskärnan.
Vi kom fram, ställde upp och soundcheckade. Scenen var precis lagom stor...tydligen hade Skotts, shots, eller vad dom nu heter spelat där kvällen innan.

Kvällens artister vad Adde Malmberg och Andreas Jonsson... sköna killar som vi tog några bilder ihop med. Även Jovan var en skön jäkel...honom käkade vi med och bytte hårdrocks-skrönor och minnen...

Giget kan man läsa om på http://blog.rabaldermusik.se

Nu ska jag ta en kaffe och lira lite GTA....vi hörs!

Inga kommentarer: