fredag 26 juni 2009

en dag på stranden...

Jag stack ner med Felicia till Möllebadet häromdan. Tänkte på en grej medan hon badade. Det är fanimig inte samma toplessbadande som det var när jag gick i plugget.
Alltså var det bättre förr!

Vi satt på pratabas och diskuterade det här med utveckling... BasBonkers berättade att han såg ett barnprogram när han var grabb (han är född 1965) om en turkisk (?) grabb som man fick följa en dag i livet. Han gick till skolan, kom hem, ställde sig på sin favoritsten och satte på sin favoritget... Sånt var tydligen barnprogram på den tiden. På pressbyrån kunde man köpa snus, läsk och en tidning med nakna kvinnor som gjorde knasiga saker med hundar och hästar. Idag finns väl knappt SLITZ och CAFE?
Men tillbaka till stranden. När jag var sådär en 15 bast...-87 ungefär, så var ALLA tjejer topless på möllebadet! Det hörde liksom till på nåt sätt. Såklart gillade jag det, det gjorde alla killar. Jag är ganska säker på att tjejerna gillade att vi gillade det.
Nu tjugo år senare så har tjejerna t.o.m underkläder UNDER badkläderna?!!
Det är inte så att jag är gubbsjuk och vill kolla på grundskoletuttar, men va fan hände? Varför solar man inte utan överdel och slipper undan dessa solränder och allt det där?
Samma tjejer går ju hem och hänger ut sig själva på MSN och snyggast.com på kvällen!

Det verkar som om man vill se tuttar nu för tiden så är det när RABALDER spelar... nu är det ju samma tuttar som var på stranden i mitten på åttiotalet, men ändå...

Såg förresten att Hasse hade nån liknande åskådning i sin blog...
http://hansdahlgren.blogspot.com

tjenare!

Inga kommentarer: