torsdag 4 juni 2009

Likt den flygande Holländaren....

kommer jag och RABALDER tillbaka till Björkhaga Skola för att spela på niornas hejdå-middag. Vi har spelat varenda år utom ett, eller två sen nio år tillbaka. Tydligen gillar Björkhaga oss. Från början var festen på folkets hus i några år, sen flyttades den till Samlingssalen i några år och den här gången väljer man att köra i matsalen.
Lurifax kunde visst inte vara med så jag ringde till polaren Stefan för stunt-trummor. Succé!

Hutten och Stiff fixade PA+ljus...Stefan fixade sina trummor och jag fixade ingenting. En grym tandvärk däremot...voltaren+alvedon+xylicain+corsodyl is your friend...
Jag måste få tag på tandläkaren, de gjorde aldrig klart den dära rotfyllningsgrejen sist, verkar (värkar) det som hehe

Spelningen då...?
Vad spelar man för hundra nyktra femtonåriongar som tror att dom är universums mittpunkt? Tydligen kan man spela vad som helst så länge man berättar att det är för DOM man spelar. Vi körde lite Bob Marley, Gyllene Tider och surfpunklåtar...gick hur bra som helst. Så tog vi paus och lät ungdomarna ha nån CD med liksom "sin" musik... De körde hon-vad-hon-nu-heter som sjunger "pokerface"...riktigt dåligt, men de gillar't!
Roddade in, gick hem (!) från gig och var ändå hemma före 0100!

Robin fyllde år igår. Han blev sex år! När jag väckte honom på morgonen igår så han att han minsann kände sig lite längre eftersom han inte var nån pluttig femåring längre!
Han fick en Ben-10klocka. Den låter och blinkar, men kan inte visa tid eller något viktigt... för Robin är det stort. För oss andra...helt obegripligt!

Hutten och jag råkade smaka på en Bowmore 15 Laimrig också. ujujuj vilken underbar dryck!
Jag hade visst några Oppigård summer ale också, fast det blev bara en var, vi skulle ju trots allt spela senare.

Inga kommentarer: