torsdag 10 december 2009

Ett litet utlåtande...

Jag har av min vän och PRATABAS-kollega Rolle Casselbrant fått i uppdrag att ge en liten recension av den bandlösa HIGH COAST-basen som jag skrev om härom veckan.
Det började med en present av Mr. Stiff i RABALDER. Han gav mig den här basen för han tycker att jag ska spela fem-eller sexsträngat med bandet. Själv tycker jag ju att mina Fender-basar är helt underbara och vill inte byta ut dem mot någon annan bas. Punkt!
Däremot kan man ju alltid utöka basarsenalen lite. Problemet med sexan var att bandstavarna var så dåligt ditmonterade att man skar sig när man spelade på henne. Det stack ut en millimeter eller mer på terdje band, femte och sjunde...som gjort för blodvite.
Jag tänkte försöka fixa till det med hjälp av en gummiklubba och lite tålamod, men fick en idé av PRATABAS att banda av hela skiten istället.
Allting går att läsa under "avbandat"...

Hur låter hon då?
Tja, jag är inte helt nöjd med fixet än. Det ska sänkas strängar och höjas stallmick. Jag vill att det ska låta lite mer Jaco Pastorious än vad det gör. Klockan är nu 08.05 och jag tänkte försöka göra en liten ljudinspelning idag innan 15.00 när jag ska soundchecka inför mitt bassolo på Beatlesfesten. Tror fan jag är lite nervös inför det....

1 kommentar:

Casselbrant sa...

HUr har det gått?
Strängarna injusterade ännu?