onsdag 30 december 2009

Året som gått...

Jaha, kanske dags att räkna ihop året. Fåsenu...
På plussidan, man ska väl alltid börja med de goda nyheterna?
+Jag fick tag på ett riktigt trevligt jobb uppe på Musikhuset Lagret som fritidsledare, musikledare, vuxen förebild och lite av en vaktmästare.
+Jag fick (återigen) vara med om att BAJEN åker ner i ettan. Den här gången tycker jag det är en bra grej, vi måste rensa ur i ALLA led. Från styrelsebordet ner till familjeläktarplats. Att Hammarby inte spelar i högsta serien är helt rätt väg att komma till den här rensningen. Nu slipper vi folk som är ute efter pengarna, makten och medgångssupportrar. Vi är ju inget medgångarlag. Tvärtom.
+Jag sa upp mig från systembolaget i Tumba. Vettefan om det är en bra grej, men det känns riktigt skönt att höra att jag är saknad och att det ser förjävligt ut där nere nu för tiden.
+Jag har hittat gamla vänner på den där fejjan som jag inte sett eller hört av på snart tjugofem år.
+Jag tog mod till mig och spelade solo på den här Beatlesfesten vilket blev en långt strörre succé än vad jag vågade tro. Jag fick kommentarer som demonbasist, I'm not worthy och ditt solo klingar fortfarande i mina öron två dagar efter giget.
+Jag bandande av en bas och gjorde en rätt så usel grej till något riktigt häftigt i spelväg. Någon gång ska han t.o.m få följa med på gig.
+Jag blev "headhuntad" för ett musiklärarjobb i Storvreten.

På minussidan ser det lustigt nog ut såhär:
-BAJEN åkte ur allsvenskan efter en usel säsong och skrämmande många spelartapp, tränartapp och elände.
-Jag gjorde mig osams (tydligen) med storchefen på bolaget så de gjorde det omöjligt för mig att vara kvar på det jobbet. Tack vare dessa idioter så har jag legat -6000/mån. sen i augusti. Då halkar man efter med räkningar. Punkt!
-Jag gjorde inte tillräcklig succé på increasell, som ju hade varit coolt.

Bortsett från allt det där så var nog 2009 ett hyggligt år. Men jag känner att 2010 blir MITT år!
Gott slut, och GOTT NYTT- kompisar!

1 kommentar:

Casselbrant sa...

Jag hoppas att du får ett riktigt bra 2010.