söndag 9 maj 2010

hjälplös...

Maya har gått och dragit på sig sommarkräksjukan. Eller vad det nu är. Lillflickan får inte behålla något så vi försöker att muta henne med vatten. Även bakvägen har fått öppna upp för vår minsta. Stackars henne. Och det absolut värsta är, tycker jag att man känner sig så hjälplös. Det finns liksom ingenting att göra förutom att trösta henne och torka upp när hon är klar.

Jag har jobbat ganska hårt den här veckan. Det har inte blivit någon fotboll alls. Men i hjärtat är jag med, var lugn för det. Vi spelade på den fantastiska krogen ENGELEN i veckan. Började i tisdags och var klara igår natt. Bilder på giget finns här. Det jobbiga är att jag parallellt hade mina utvecklingssamtal med mina elever. Alltså, skola från 8.00 till 14.00, samtal från 14.30 till 18.00 och vara inne i stan före 20.00 alla dagar. Som tur är så är det ganska kort speltid och vi hinner hem igen före 01.00 så det blev ungefär fem timmars sömn varje natt. Igår fick jag sovmorgon. Gick inte upp före lunch.
När vi packade ihop inatt ställde jag min väska på scenen. I väskan hade jag lagt telefon, VISA-kort, nycklar, lite kläder och pengar. Väskan ligger kvar.
Snälle Hutten skulle hjälpa mig och hämta den, hoppas han hinner innan jag ska till jobbet.

Nu....dusch.

Inga kommentarer: