tisdag 15 juni 2010

Nu jäklar...

Det har hänt grejor minsann. Jag jobbar den här veckan också på skolan sen blir jag vad man brukar kalla för arbetslös. Grejen är att rektorn har sagt till mig att han vill ha mig på skolan och det gör ju att jag med all sannolikhet dyker upp igen i augusti. Kul!

Vi hade ett temaarbete på skolan som gick ut på att jag skulle sätta ihop ett skolband som skulle spela låtar från 70-80-90 och 00-talet.
Jag plockade ut några låtar som jag tror skulle funka bäst. Men först plockade jag ut några elever som jag kände skulle fungera.
En av de häftigaste killarna kommer ifrån vad som skulle kunna kallas skolans "OBS-klass", som när vi satte ihop bandet inte ens visste att han kunde spela trummor. Han har suttit bakom trummorna då och då på lektion och liksom lekt trummor. Men just när jag skulle plocka ut bandet så satt han på trumpallen och jammade ihop med basisten. Och precis då råkade det svänga lite så han fick ta trumjobbet hela giget. Egentligen skulle han spela keyboard och en annan kille skulle spela trummor. Jag är glad att jag tog det här beslutet. Han har växt otroligt mycket som person av att ha varit så viktig för bandet.

Jag hade en tjej som sjöng solo för första gången i sitt liv... nu vill hon sjunga på avslutning och allting. hehe... Allt det här har rektorn noterat och han hävdar att det är min förtjänst att s.k. svåra elever har funnit sin plats i hierarkin och vunnit stolta poäng både hos andra elever och oss lärare.

Bandet fick namnet BAND OF THE CENTURIES av en av bandmedlemmarna. Vi har en backdrop, gjord av elever och t.o.m korrigerad dans i vissa låtar.
Det hann bli åtta låtar vilket inte alls är dåligt för bara två veckors arbete. Två veckor minus en dag för filmvisning och en dag för att idrottshallen ju brann upp.

Fast i torsdags förra veckan blev det premiärgig inför en fullsatt aula. senaste giget var i fredags för hela skolan och alla elever som inte kunde närvara på torsdagen. Kul!

Imorgon är det onsdag och avslutning. Jag är lite kluven, det ska ju bli skönt att ha ledigt en stund men jag kommer att sakna eleverna.

//Björne

Inga kommentarer: