fredag 20 augusti 2010

Färger...

Politik verkar vara på tapeten. Bergis borde man ha en åsikt, kanske till och med en övertygelse. Farsan var en s.k. gråsosse med sympatier för den lilla arbetarmänniskan. Vettigt! Morsan hade en politisk karriär inom Centerpartiet på den tiden Fälldin satt och stammade med pipan. Miljön är ju värt att snacka om. Själv jobbar jag ju i skolmiljö där FP har fäste. Fast jag har fått en besk smak i munnen av deras smygrasism och närmast idiotiska utspel och hets mot t.ex. muslimer.

Då är det på något sätt lättare att respektera dumhuvudpartier som SD och Patriotisk Front och allt vad idioterna heter. De smyger inte med sin inskränkthet i alla fall. Det är på något sätt lättare att acceptera att någon är dum i huvudet om han/hon inte döljer det.

Själv känner jag bara att det vore ju mest rättvist om ALLA betalade exakt lika mycket i skatt i relation till inkomst. Helt oavsett bostadsort, anställning eller social status. Utopi, jag vet... men det vore ju ball om det verkligen var så. Skattepengarna skulle i mitt parti sen gå oavkortat till de som faktiskt behöver pengarna... Skulle inte vilja finansiera golfbanor, småbåtshamnar och exklusiva köpcentra i miljonstäderna utan mer bry mig om hemlöshet, grundskolor och på något jäkla sätt se till att de stora industrierna inte tvingas flytta ur landet?!

Äh... säger nog som vem-det-nu-var som sa -"Zappa for president"

Inga kommentarer: