söndag 3 juli 2011

Om att lida på Lida....

Jag tog med mig alla fyra barnen till Lida igår. Det var dags för countryfestival. Själv har jag aldrig varit på den festivalen men jag har hört att det brukar vara rätt så kul.
Vi tog tåget från Tumba till Tullinge. Där fanns det en abonnerad buss som tog oss direkt till festivalområdet. Smidigt! Barnen var på strålande humör, vilket naturligtvis smittade av sig på farsan.

Det första vi kollade in var nån sorts basketboll-i-korg-grej. Robin kirrade två av tre bollar och vann en popcornstrut. Solen sken precis på det där sättet man lovade på nyheterna att den inte skulle göra. Bra gjort, solen!

Vi gick upp till liksom slutet av området där man satt upp ett ambulerande tivoli. Sju biljetter kostade 200:-, farsan köpte tre såna remsor.
Alla nöjda!

Vidare ner till cowboyhatt-ståndet där Felicia, Billy och Robin fick varsin "äkta" cowboyhatt. Snygga, för att vara liksom knalle-marknad... Vi mötte Teresia och hennes fina familj och käkade glass ihop. Kul att träffa henne sådär lite spontant. Vid sexrycket gav vi upp och tog den abonnerade bussen tillbaka till Tullinge station för att komma tillbaka till gamla fina Tumba. Jag bjöd ungarna på pangmiddag på restaurang...nåja, Sibylla vid TB's... Men de var nöjda.

Därefter var det en trött, men glad familj som stapplade uppför backen mot Storvreten och lägenheten. När vi kom hem hällde vi ut oss i sofforna och kollade på tv6 play... underskattad underhållning, tycker jag.

Inga kommentarer: