onsdag 9 november 2011

Mitt bidrag...

till julmusik.

Kanske är det lite surt, kanske en smula otight... men ni får ju ändå känslan av hur jag vill att det ska låta. Inspelad en eftermiddag med feber, hosta och elände.

Slutet på December

Slutet på december, mörkret sänker sig
Du tänker på mig, jag tänker på dig
Slutet på december, jag tittar ut
på snön som faller, snart är året slut


våra barn får presenter ikväll
de som slipper oro, de som slipper skäll


Tänk egentligen vad vi har det bra
Med ett hem att gå till
en vän att gå till
Tänk egentligen vad vi har det bra
I slutet på december
Du och jag


Slutet på december och det finns dom
som inte har nån som bryr sig om
I slutet på december så sitter nån
och är ledsen för att inte tomten kom


Det finns barn som saknar hopp
Som har tappat tron och som har gett upp



Tänk egentligen vad vi har det bra
Med ett hem att gå till
en vän att gå till
Tänk egentligen vad vi har det bra
I slutet på december
Du och jag

Kanske kan ni ladda ner den här, eller vänta tills jag lagt upp den på SPOTIFY... 

kram

Inga kommentarer: