söndag 28 december 2008

ännu mer funderingar...

gällande 2009... eller snarare 2008.
Jag kollade in kommentarer från två av de tre som läser vad jag kluddar in här. Den ena kommentaren var från en gammal elev från Rödabergsskolan för några år sen. Den skolan är ett typiskt exempel på vad-jag-borde-ha-gjort... man skulle ha åkt dit och hälsat på. Eleverna var så jäkla mysiga och jag inser att jag har fler av dom som vänner på Facebook. Lärarna är lika härliga dom. Det KAN bero på att skolan har en internationell touch, med nästan 100 olika nationaliteter.
Jag jobbade som musiklärare och hade ungefär 70% undervisning på engelska. Häftigt!

Den andre som kommenterade var PANIK. Han skriver en så jäkla cool grej om BAJEN på http://looseyourhead.blogspot.com

Jag fick en bok av honom för något år sen, där han skrev om vårt första möte. Det var på bolaget när vi fortfarande sålde över disk. Det var djurgårdsderby och han behövde några bärsabira.
Eftersom han hade BAJENtröja ropade jag fram honom direkt och vi snackade lite. Jag frågade om han ville ha något mer än sina heineken, och han frågade lite skämtsamt om jag hade bananer....självklart svarade jag att vi bara hade bananlikör.

Vi är klara på Engelen nu förresten, ska bara spela en gång till i år. Det blir på Södertuna Slott utanför Gnesta på nyårsafton... så GOTT SLUT OCH GOTT NYTT!!!

2 kommentarer:

Panik sa...

tack,elle nått. Typ.. ;-)

Anonym sa...

Haha, jag känner mig smått hedrad att bli nämd i din blogg. Tack! :D Ja du, Rödaberg - vilka tider säger jag bara. Lärarna skulle nog få en hjärtstillestånd om jag kom tillbaka.
Stackarna.