söndag 21 december 2008

Nya idéer...

....och gamla objekt.
Jag satt och funderade på hur jag ska få fram en bas till, en extrabas, liksom. Jag kom att tänka på Bass Parts Resource. Där kan man köpa FENDER-delar i lösvikt, typ. En hals här, och en kropp där. Lite sköna pickups och mekanik. Allt som allt kan man få en FENDER för bara 3500:- som i butik skulle gå loss på 13500:-.... dessutom blir det ju exakt dom delarna man VILL ha på basen. Ja, ni hajar?!
Men grejen är att jag är inte säker på att jag kan sätta ihop en bas på det sättet. Och om det inte blir som jag vill har jag kastat några tusen i sjön. Så kom jag på att jag har några bas-skelett i källaren. Hittade en kropp, genomgående... mekanik på plats. Allt jag måste göra är att fylla igen vissa hål i kroppen där onödig mekanik har suttit och köpa nya pickups.
Jag vill ha två passiva P-bas pickups....helst Seymor Duncan.

Rattar och stämskrivar vill jag ha svarta...idag är dom kromade...
Jag lovar att lägga upp en bild på basen när den är färdig!

Snart är det dopparedan fast då är jag och spelar så det blir nog inget doppa för Tarzan!

...tjenare

Inga kommentarer: