lördag 27 december 2008

snart är det tvåtusennio...



och inte ett skit är förändrat. Eller är det det?


Ska vi sammanfatta 2008 på ett bra sätt?




RABALDER:


Vi har gjort nära 80 spelningar under året runtom i landet. Vi har hunnit med Tromsö, Visby, Eskilstuna, Strängnäs, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro... Vi har lärt känna massor av sköna människor, både i publik och bland arrangörer och krögare. Vi har gjort i ordning ljud och ljus på ett riktigt bra sätt. Snyggt och proffsigt...


Vi har plockat in låtar som funkar och skrotat låtar som inte fungerar lika bra. Vi har haft snack som gäller oss själva, eftersom det är vi fyra som hänger ihop nästan mer än vad vi hänger med fruar, flickvänner och barn så faller det sig naturligt att vi ventilerar med varandra...




BOLAGET:
Här har det varit jäktigt och stressigt, men det har varit riktigt kul. Varje dag har bjudit på något lattjo som skulle kunna berättas här... bara idag har civil-vakten tagit två snattare. En farbror med tyrolerhatt slank igenom, för kanske tredje gången. På bolaget har jag träffat massor av folk som man nu helt enkelt får kalla kompisar, fast man egentligen inte känner dom. Jag vet vad dom dricker och vad dom hejar på för lag i fotboll...




BAJEN:


hmmm...visst kan man kalla det för mellanår, sålde Petter Andersson för en struntsumma, Tomten gick ur tiden för att hälsa på Nacka. Hockeyn blev någon sorts benknäckargäng i fyran som skulle kunna vara en roman av Mikael Niemi istället för det verkliga livet.


Sebastian Eguren.


Martin Hansson... såhär flera månader senare garvar jag bara åt eländet. Jag önskar att någon kunde gå fram till honom och be honom aldrig dömma en stockholmsderbymatch igen, någonsin.




MITT LIV:
Maya....min dotter, och mitt fjärde barn föddes den sjunde Juli i år...Fantastiskt!


Här sitter man och är trettiofem bast och är farsa till fyra underbara ungar som man ibäland blir så lack på att man vill sälja dom på EBAY eller så, fast sekunden senare är dom så mysiga att man nästan vill gråta.


Min son Billy sa till mig härom dan att han skulle "förolämpa mig i Guitar Hero"....grabben är sju år!


Jag vann....fniss!


Här finns massor mer som skulle kunna fyllas i, men lite hemligheter vill man ju ha själv också.


Kommentera gärna




tjenare...






/Tarzan

2 kommentarer:

Panik sa...

sedär.. en råkknrållblågger!
Länkar såklart.

Anonym sa...

Men Björne! Du var nog en av de sista som jag trodde skulle skaffa en blogg! .. But it came to you at last. Hur är allting med dig?
Kram