fredag 10 juli 2009

trendiga ord...

Jag har just insett vilket som är det trendigaste ordet i reklam-TV...känn på det här:
Antioxidanter!

Jag menar, va fan???
För två veckor sen fanns inte det ordet ens...nu hörde jag det sex(!) gånger innan jag gick upp i morse. Jag låg och slökollade på tv4 och så kom reklamen på, jag fick därigenom lära mig att Antioxidanter är bra. För vad är jag inte säker på. Inte heller mot vad. Det heter ju ANTI- så det är nog mot något. Oxid betyder ju syre så det är säkert något som är bra mot syre.
Låter ju nyttigt...

Man skulle ju kanske uppfinna antidiväteoxidanter, för alla som glömde paraplyt hemma och inte vill pajja frillan. Dom kanske inte har patenterad formula i sitt schampoo?! Tänk på det!

/Tarzan (din bäste vän)

1 kommentar:

Hasse sa...

mmm...just det, eller så är det något som är bra mot såna där utdöda urtidsdjur (?!)
Alltså, jag menar oxidant. Visst fan låter det som nån slags mutation mellan en oxe och en elefant, typ. Antioxidanterna kanske var just det som tog kål på just den djurarten...?