tisdag 28 juli 2009

Ibland är man kung!

Jag har lyckats få liv i vår bakprojektorTV som gick på lunch... Eftersom den var död så tyckte jag att det inet skulle skada om jag gav mig på att löda lite i den. Först surfade jag runt på några forum och läste in mig i ämnet. De flesta tyckte att jag skulle kolla upp en elektrolytkondesator (vilket jäkla ord) som hette 2200uF 16V.

När jag hittat den (i en gammal TV jag hade i källaren) så var det bara att hitta den i nya TV'n och löda loss den trasiga kondningen....montera i den nya och hålla tummarna.
Fantamig om den inte funkar, kompisar! Jag är nu officiellt en TV-lödarkille!



1 kommentar:

Hasse sa...

Elektrolytkondesatorn ja, jaja den gamle polaren... :)
Det där var ta mig fan lite coolt! Värsta hjälten liksom. Nästan som bicycle repairman från Monty Python. Jag är särsklit förtjust i bildbevisen. Informativt och bra. Sedan blir det ett stort plus för att du trotsar slit och slängmentaliteten. Det ska vara basister till det! :)