måndag 6 juli 2009

premiärtur..

med ny-gamla FENDERN...jäklar i hela helvetet vilken output det är i Lundgrens pickuper?! Normalt brukar jag köra med gain på 5-6 sådär....beroende på hur stor scen vi har...i helgen när jag körde sunburst fick jag sänka gain till 2(!)
Slängde ut frågan på PRATABAS också om URBAN PICKUPS...låter som jag får ett riktigt bra pris...så jag ska nog ombestycka den svarta också, efter sommaren.
Här har vi ju P-mick OCH J-mick i stallet. Kan bli spännande.

Nu är jag bara på jakt efter en lönnhals så är jag nästan nöjd. Det är klart att jag har sneglat på basPOD'en, Bonkers bandlösa, så skulle det vara cool med en Musicman...bäst jag slutar drömma nu för jag är redan uppe i över 50 lök...

Varför ska basister förresten mäta allt i pengar, gitarrister mäter ju i fart eller vintage, trummisar i hur många saker de har...eller hur Buddy Rich skulle ha gjort

Inga kommentarer: