söndag 3 januari 2010

Årets första gig....

avklarades igår på Grand Garbo i Sumpan. RABALDER har haft trubbel att hamna på ställets bandlista utan får hanka oss fram på deras jäkla reservlista. Igår spelade vi tillräckligt bra för att sparka de flesta andra banden av den scenen. Jag fick även igår bevis på att någon faktist läser det här...någon som jag verkligen inte trodde skulle bry sig om vad en liten basistjäkel från Tumba har att komma med. Jag pratar om Shoobahs fru. Shoobah som var med i RABALDER men hoppade av och startade JUKEBOX för de ville inte ha så många spelningar. Shoobah har hjälpt oss nu när Hutten passade på att sticka till Thailand och woka myrstack, eller vad han nu gör där nere.
En anan lattjo grej som hände nu när vi spelade var att det kom fram fyra kvinnor, jag tror inte att de kände varandra...och sa att de förväntade sig att jag skulle ta av mig tröjan när jag spelade, för att det brukar jag ju alltid göra! Jag fick känslan av att det var liksom därför dessas kvinnor kom och tittade på oss, för att se mig med bar överkropp. Ja, det är ju smickrande på ett sätt, men jag skulle ju vilja att de uppskattar det vi levererar också! Vi är ju ett band, fanimig...Fast jag vet inte om de ens tänkte på de andra på scenen.

Skönt att vara igång med tvåtusentio i alla fall!
Skål och vi hörs, kompisar!

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är musiken som är det viktiga. Eventuell tröjavtagning är bara en extra bonus (fast om jag någonsin skulle be dig ta av dig den får du upplysa mig om att jag måste ha druckit alldeles för mycket). :)

Casselbrant sa...

Jag kommer ALDRIG ne dig ta av dig tröjan...