söndag 14 september 2008

mariefred har...

...fått finbesök av RABALDER igår. Vi skulle lira på Gripsholms värdshus. Men vi kanske ska ta det från början, med systembolaget. Egentligen hände det inget särskilt. Men eftersom jag skulle iväg redan en timme innan vi stänger så kände jag att jag var tvungen att få undan allting som gick att få undan, så de andra kunde koncentrera sig på att sälja spriten och discodrickan. All öl, all cider och all sprit jag hittade drog jag ut på hyllorna, dessutom städade jag undan en hel jäkla del på lagret. Jag blev ivägsläppt lagom till jag skulle hoppa in i Dodgen.
Stiff lät Lurifax köra och skyllde på nackspärr, fast jag tror att det handlade mer om att han skulle dricka några bärsabira.
Vi kom fram till värdshuset nån gång vid fyratiden. Upp med alla grejorna och ljuset på plats. Snyggt!
Hutten var såklart hungrig så det var läge för mat. Pizza var det order om. Vi tog motorvägen in till Strängnäs för att kolla om Oliver Twist körde band nu för tiden. Hutten och Lurifax dammade rakt in på pizzerian medan jag och Stiff snackade med Kenneth om eventuellt gig på hans lilla krog Oliver Twist. Nu verkar det inte finnas budget för RABALDER så jag hoppas verkligen att inte Stiff kommer på att sälja in oss alldeles för billigt till honom.
Alltså, jag kommer ihåg när vi spelade där för några år sen och det var skitroligt, men nu har vi liksom lite mer på spel, det går inte att vara för billig eftersom krögare snackar med varandra.
Dessutom tror jag att vi är lite bättre än att behöva sälja in oss på krogar så långt från stan.

Nåja, giget då... Tjejerna som serverade kom på en brilliant idé, nämligen att ge oss ett par bärs och ett par whisky. Nu var de kanske så duktiga på det här med sprit så vi fick varsin Jack Daniels istället. Jag är inte förtjust i Bourbon så den fick stå, men någon annan hade visst tömt den senare. Jag gillar ju single malt från den regniga ön utanför Skottland som heter Islay.

Nåja, vi gjorde ingenting nytt egentligen eftersom publiken var knäppt tråkig. Vad jag än försökte med så kom det liksom ingenting tillbaka. Alla allsångspartier slutade med att Hutten och Lurifax fick sjunga istället. Synd! Tack och lov var det bara två gånger fyrtiofem minuter så vi överlevde. Sen var det bara att bära in allting i Dodgen igen. Då kommer tjejerna som hade givit oss boxarbourbon i början av kvällen och tyckte att vi kunde stanna kvar och festa lite med dom. Jag sa att det var bussigt men "no place like home!"

Jag har fått reda på att nästa derby mot skansen kommer att spelas med BAJENS klacksektion avstängd. Detta som resultat av smällaren mot aik för nån månad sen. Vilka puckon! Det kommer ju inte att komma färre BAJARE på den matchen, snarare tvärtom och de kommer nu att bli sittande bland barnfamiljerna istället. Och i vår fina förening finns det tyvärr arslen som inte har på en sportarena att göra. Dessa kommer att sabba för inte bara oss i klacken utan även för dessa stackars familjer, och Simon Bank och de andra som älskar att svartmåla BAJEN kommer att gnugga händerna.
Vi kommer att få ännu ett SKANDALDERBY! Den här gången tack vare svff och sef.

Äh, jag pallar inte skriva mer utan kommer att kolla på Bobby McFerrin på Youtube istället.

Tjena!

Inga kommentarer: