lördag 27 september 2008

Det där med...

att ta fel på dagar KAN ha att göra med ölmässan, jag var i alla fall säker på att jag skulle vara ledig igår kväll....fredag!
Rätt så mycket folk och jag hade liiiiite uppförsbacke från all jäkla bärs igår kväll. Plötsligt kommer Stiff in och pekar på klockan.
-" va fan, vi ska ju vara i Tyresö om sju minuter!"
Jaja, svarade jag...i morgon ja, inte idag.
Det visade sig att jag hade fel och han hade rätt. Min lugna ligga-hemma-i-mysbrallor-och-somna-ifrån-en-film-kväll var borta och utbytt mot gig på Tjili. Räkna pengarna, byta m och järnet hem för att fiska upp gigväskan och basen. Tillbaka ut på Huddingevägen och mot spelstället. Sist RABALDER spelade där var det en vanlig lunchrestaurang, men nu hade man shejpat upp haket ordentligt. Snygga bås, snyggt tyg och påkostad belysning. I dörren hade man ställt Fadde (Ni vet Spybar, Linda Rosing, skvallerpressen) och jag var förvånad först över att han fanns överhuvudtaget. Sen att han inte satt inne, sen att han var så kort. Men Fadde var trevlig och hjälpte till att bära in och visade oss var vi skulle vara och allting.
Tydligen var vi det första bandet på ganska länge som lirade just på Tjili så det var inte så jäkla mycket folk.
Vi litrade två set och sen var det nerroddning och hemåka som gällde. Innan jag somnade (utan mysbrallor och film) kollade jag på klockradion som nästan aggresivt berättade för mig att klockan var 3.47 på morgonen. Ridå, tänkte jag innan jag somnade...

Tjenare

1 kommentar:

Sonya Marmeladova sa...

Det skönaste är när man går omkring hela dagen och tror att man ska spela på kvällen, och sedan i sista stund så slipper man och får gå hem och sova istället.