fredag 13 mars 2009

dags att kolla upp...

vad man håller på med, på allvar!
Igår lät jag klippa av mig en del av håret. Samma frilla, fast kortare... Marie höll i sax och maskin...det tog vansinnigt lång tid, fast det blev bra. Hon är ju ingen frisör, trots allt!

Innan sommarfrillan skulle fixas tog jag en dusch för att få ur frisyrgele och så... mitt eget schampoo är tillfälligt slut hemma så jag fick använda Maries.
Känn på det här:
creme- pärlglans med vårdande pärlextrakt (?!)
(från wikipedia)
Extrakt, av latinets extractus (till extrahere, dra ut), läkemedel med verksam substans från växt- eller djurriket. Substansen dras ut med hjälp av vattenlösningar eller organiska lösningsmedel (alkohol, eter etc.). Med ett extrakt menas ofta ett koncentrerat utdrag där lösningsmedlet delvis avlägsnats efter extrahering.

okej, jag tolkar detta såhär....någon har kramat ur glansen ur pärlorna och blandat det i inget ont anande schampoo... såhär med rent hår kan jag konstatera följande, mitt hår är rent, luktar gott och flaskan som schampoot fanns i ser ut som insidan på en mussla...

hoppas att hon inte betalat extra för det där....det är ju bara dumt!

Annars laddar jag och resten av bandet för Engelen nästa vecka. Vi börjar på tisdag och kör varje dag tills på lördag.
Kom gärna dit och ta en bärs med oss, vettja!

tjaba!

Inga kommentarer: