söndag 22 mars 2009

Engelen...



är varmt! Det är faktiskt så jäkla varmt att t.o.m Stiff som inte brukar gnälla gnällde. Hmmm...Nåja, vi var där i fem dagar och fick betyget succé av bartender George. Det var precis proppfullt under fredag och lördag, lite glesare tis- ons- och torsdag.


Saker som har hänt i veckan?!


Hutten gick och gifte sig i fredags...grattis till honom och till Mai (hans hustru)





Jag fick besök på Engelen av Lill-chefen på bolaget som tog med sig sin make och lyssnade på oss igår. Jag fick även påhälsning av Otto, min barndomskarmat från 70talet och Vretarna i Tumba! Nuför tiden bor han nånstans utanför Enköping och vi ses nära på aldrig!


Han och jag har en såndär kontakt där vi säger att vi måste ses oftare, och måste ringa oftare helt utan att något händer... man får väl hålla på med en facebook-dialog?!




Jag hängde med Stiff för att kolla på ett bluesband som hade "öppet rep". Basisten körde på en Fender...jag fick provspela på den och det var tamigfan det häftigaste instrument jag någonsin har spelat på. Jag gissar att det rörde sig om sent 60-tal eller tidigt 70-tal. En P-bas med Jazzmick, sunburst förstås...rosewoodhals som var så underbart inspelad och sliten. Jag kan erkänna att jag skickade ett mail till ägaren av denna fantastiska bas för att få veta mer om basen!




På måndag kommer påskölen....se för fanken till att tjacka in Er på några stycken i år... Jag kommer att ge tips på några bra!




Förresten, såg att polaren Panik har fått tummen ur och börjat skriva igen....det gillar vi!




Nästa vecka lirar RABALDER ihop med Andreas Jonsson....right on!




Inga kommentarer: