söndag 2 augusti 2009

musikpoliser...

Fan vad tråkigt man måste ha när man spelar musik, gärna hårdrock eller jazz... och är sådär djup och klurig att man inte kan släppa sin egna hörnflagga en enda liten stund. Vi var och lirade på ett bröllop igårkväll, utanför Örebro. Man hade bjudit in 60 pers, kanske. En av gästerna hade en frilla som påminner om hur Bruce Dickinson såg ut 1983. Vältvättat och fint men kanske liiiiite bakåtsträvande. Till detta hade han polisonger, de mest välansade pollarna jag sett i sommar. Eloge! Snygg kostym och obligatoriska sneakers på tossingarna. Vi spelade tre set och i det första stod han längst bak i rummet med armarna i kors och liksom såg ut som han räknade felspelningar. Jag kollade in hans fot och han stampade takten då och då, vilket gör att jag tror att han gillade det. Hans flickvän gjorde det för hon ville gärna dansa...men det blev liksom bara några danssteg här och där eftersom han minsann inte tänkte förnedra sig så till den milda grad att han skulle klappa med, sjunga med eller, gud förbjude...dansa!!
I andra set hade han flyttat sig närmre scenen för att sitta och fortfarande tjurigt glo på RABALDER. Fast han kanske var sur för att vi tagit giget. Kanske är snubben en coverbandsbasist också och ville inget hellre än att spela på bröllopet. Men där jag stod såg det mest ut som han var på tok för hård och tuff för att njuta av bandet.

Bajen...startelvan är uttagen...

Men det känns lite som det inte spelar någon roll. Styrelsen håller säkert Tony om pungen och spelarna håller säkert Tony om pungen och supportrarna håller hela föreningen om pungen. Å andra sidan håller ju föreningen oss om pungen så det är ett jäkla punghållarläge nu. Kanske passar bra nu när det är PRIDE-vecka och allt.
Jag tycker förresten att PRIDE är helt ok, men det är inte ett forum för Hammarby. Som ni kanske vet var det ett jäkla liv härom veckan för att BAJEN FANS inte ville vara med i pridetåget. Vadå? Är vi homofober? näe, men jag tycker inte vi ska blanda fotbollspassion med politiskt korrekt öppenhet. För mig får varenda snubbe på Söderstadion vara öppet homosexuell, spelare, tränare eller publik. Sålänge de gör sitt absolut bästa utifrån egna premisser.

Här kan man lyssna på vad Hasse Dahlgren har hittat på om oss i RABALDER. Det blev en platta som heter Stiffs Garage och är vansinnigt rolig.

På jobbet då....hmm....kanske återkommer jag med något där

1 kommentar:

Hasse sa...

Tack för reklam o kudos broder! Lycka till mot Henkeborg ikväll