tisdag 22 september 2009

Autumn Leaves

Trots att jag är sångare då och då så har jag ingen aning om hur texten går på den där jäkla Autumn leaves. I den svenska versionen handlar det om höstlöv, Har för mig att den heter "när höstlöv föll". Men rent språkligt skulle det ju kunna handla om när hösten lämnade. Inte sant?

Det är en rätt vacker historia i simpel ll-V-l...Inga konstigheter alls. (Om den går i C så börjar man på andra ackordet (alltså Dm) för en liten tur till femte acordet (G7) och sedan grundackordet (Cmaj)

Jag håller på att spela in lite Beatlesgrejor till i december. Det ska bli någon sorts BEATLES-fest på Folkets Hus och jag tänkte ställa upp med att spela några låtar där. Vettefan hur jag ska göra. Jag har några idéer, fast tycker inte att det är tillräckligt bra, helt enkelt.
Gjorde en inspelning på "let it be", ackustisk gitarr och bas som melodiinstrument.
Jag har även gjort några slaskinspelningar med bara bas, där jag körde in "come together" och "norwegian wood". På PRATABAS fick jag idéen att spela in Blackbird också.

...kanske....

På jobbfronten inget nytt. Jag var där i lördags och INGEN sa något om hur min situation ser ut. Det är kanske min uppgift att ta reda på, och fråga mig fram...fast tycker nästan att det är chefens jobb att informera sina anställda när det är chefen som har ändrat arbetssituationen...har jag rätt eller fel?
Däremot har jag börjat knega så smått på musikhuset här i kommunen. Tänkte starta några cirklar med rockskola och instrumentlektioner. Jag kan ju spela basfoil och flöjt...närå!
Men lite trummor, gitarr och keyboard ska jag väl kunna vidga vyerna med för de små ungdomarna.

BAJEN...Ja, ni vet ju hur det ser ut...fast ni kanske inte vet att Thom Åhlund och mr Stiff är jäkligt lika varandra till utseendet. Vet inte om det är en bra grej?!

Jag har funderat lite på en helt annan musikorienterad grej, fast innan hjulen börjar snurra så säger jag inget.

Nu ska jag maila till gamle kollegan och kompisen Puppe för att se om de behöver folk på hans jobb. Tjenare!

1 kommentar:

Hasse sa...

Hahaha, ja jävlar!
Journalist:
Vad säger du om tabelläget Thom?
Thom:
Det skiter väl jag i jävla bög!!

Märkligt det där med beatles annars. Jag har också hållt på och petat en del här hemma. Gjorde bl.a. en inspelning av Across The Universe härom veckan, som blev sådär. Har inte orkat/hunnit fixa till den ännu, men det är min favvo ur deras bok. Vi kanske kan slå ihop våra påsar på någon pryl någon gång? Vore lattjo...