lördag 26 september 2009

Nya tag...

Jag har sen några veckor jobbat lite på ett musikhus/ungdomsgård här i Tumba. Det handlar om vanlig ungdomsverksamhet för ungdomar 13-19 år. Det är riktigt kul att snacka med våra killar och tjejer på musikhuset. Nästan alla är födda här, fast med invandrarbakgrund. Lustigt nog finns inga politiska, eller religösa dispyter. Inte vad jag ser i alla fall.

På musikhuset finns en scen. Scenen används vid konserter och galor som kidsen anordnar. Även disco och andra fester ordnas. Problemet är att ingen kan, vill eller har lust att ta tag i ljud/ljus på scenen. Jag tog på mig att göra det, eftersom jag gillar att "sätta" ljud och ljus.

Det var ett ormbo, trassligt och jävligt utan like bland kablar och kontakter när jag började igår. Nu är det fint och alla knappar och spakar gör vad som förväntas av spakar och knappar. Det var bara en moonflower-historia som jag inte gjorde något åt, för jag hittade ingen tillräckligt lång stege. Mitt i fixandet ringde Hutten och frågade varför jag inte är hos Stiff och roddar in i Dodgen?! Tydligen har jag missat en hel dag och RABALDER ska gigga på Fredagen istället för Lördagen! Nåja...järnet hem, packa Fender och t-tröja och iväg mot Arlanda Golfklubb. Någonstans i höjd med Aspudden kommer en vinröd Honda uppglidandes på höger sida. I bilen sitter två kvinnor av afrikanskt ursprung och vinkar, viftar, skrattar och tjoar. En av kvinnorna vevar ner sin ruta och vill att vi ska göra samma. Såhär håller dom på genom helgtrafiken, Fredhällstunneln, Karlberg och mot avfarten mot St. Eriksgatan. Där stannar dom till på en refug och blir mer än förvånade när vi inte gör samma sak utan blåser vidare norrut. Såhär efteråt blir man ömsom smickrad, ömsom lite häpen över hur kvinnor beter sig i trafiken! Hade det varit VI som tutade och höll på hade vi väl blivit dragna inför krigsrätt eller nåt?!

Nu ska jag ner och PRYA på systembolaget.
tjenare

Inga kommentarer: