söndag 31 januari 2010

RABALDER...

I det lilla bandet jag spelar finns det några intressanta personer. Där finns också intressanta åsikter, synsätt och infallsvinklar. Där finns spännande utrustning för ljud och ljus. Och så finns Hutten!
Han är kanske den mest intressanta av alla! Hutten bor på Södermalm, (ganska mitt på) i en pytteliten tvåa med sin fru Mai och deras ettårige son Leo Ninja. Den pyttelilla tvåan fungerar mest som avstjälpningsplats åt deras grejor och de är utomhus väldigt mycket.
I november förra året åkte Hutten och hans lilla familj till Mai's egna familj i norra Thailand. Buddistiskt bröllop, upprustning av hus och hem, utbyte av kulturella händelser stod på agendan. På två månader fick jag tre SMS från Hutten.
Det första på nyårsafton:
Gott nytt år, broder!
Det andra kom någon vecka senare:
Rövhålet sitter längre bak än man tror. Skulla bajsa på en sån där huktoa med ett hål bara. Jag sket ner hela väggen bakom. Annars allt bra och varmt som fan.
Skönt att man får livstecken på det här fina sättet, va?
Det tredje och sista SMS'et kom för bara någon vecka sen där det helt enkelt stod:
Idag blev jag stoppad av polisen när jag kärde MC till stan. Åtal: inget körkort och ingen hjälm. Dom: Betala 200 bath/45 kr och sedan åka vidare. Roliga poliser

Så man kan alltså konstatera att Hutten är en gangster, en äkta make och rätt så äcklig när det kommer till thailändska toaletter. Fan vad jag har saknat honom... Han är hemma nu
Jag träffade honom igår när RABALDER åkte till Strängnäs på gig. Han pratade om vad som hänt ungefär hela resan ner. Bl. a. hade han blivit så sjuk att det var dropp och syrgas som gällde. Han hade lyckats få i sig köttsaft/blod från en slaktad gris.
Dessutom hade Mai köpt ÄNNU fler halsband och grejor till honom så han är ännu mer en börda för Buddah...

1 kommentar:

Hasse sa...

Hahaha...ja han är för jävla skön våran Hutt. Fatta att karln ensam med lätthet skulle kunna vara föremål för en treakters opera i månaden om man bara hade tid...