söndag 14 februari 2010

Glad gubbe, ledsen gubbe

I helgen var jag och firade en polare som fyllde 50(!) Bingo heter han och är en lattjo gubbe och skillad trummis! Festen var i fredags på Bröderna Olsson. Södermalm! Jag och Stiff drog dit för att hylla, och dricka lite öl. Tyvärr slarvade jag bort Stiff under kvällen för han tog visst rygg på sina jobbarkompisar. Hoppas han hade kul...

På skolan har någon av eleverna kommit på att starta en Facebook-grupp där man systematiskt hänger ut en elev. Värsta sortens mobbning... Bland just mina elever var det som mest över tio ungdomar som var med i gruppen. Jag fick ur alla utom en innan vi fick hela den sidan anmäld och stängd. Den här sidan hade kränkningar som lät ungefär såhär: Gå med i den här gruppen om du också hatar henne, hennes feta fläsk och hennes äckliga smink. Hon ska dödas, brännas och utrotas.
När jag fick reda på den här sidan blev jag rent av illamående.

Igår (lördag) var jag och spelade med WYNGS på en krog i Gamla Stan. Det var dags för Beatlesgrejer och spelningen gick ganska bra. Fast jag begriper inte varför vår kapellmästare envisas med att inte micka upp backline?! Hans anledning var/är att det inte ska vara så högt. Fast nu lyckades jag lägga line-kabel från både gitarr- och bascombo. Han hade dessutom sagt att vi inte ville ha ljudtekniker på plats?! Modigt att stå i en för oss okänd lokal, med okända grejor, och spela för en okänd publik helt utan att ha koll på ljudet. Trots soundcheck lät det konstigt på scen. Ljudkillen, som var irländare var annars en skön kille som trots att han inte skulle kom tillbaka och såg till att ljudet inte var helt åt helvete. Jag frågade honom varför han inte tog ledigt som han sa att han skulle göra. Han svarade kort "I brought my family here instead....they're good, they're drinking"

Det är skönt med söndag. Just den här söndagen är det visst alla hjärtans dag, och det firar vi med att jag drar till Lagret och jobbar lite. Sen ska vi käka fläskfilé och dricka ett glas vin.
Då blir jag en glad gubbe igen.

Inga kommentarer: