fredag 26 februari 2010

liiiiiite pinsamt.

Jag har en lite pinsam grej att avslöja.
Det handlar om något av det manligaste som finns, nämligen att ställa in TV'n.
Förut så försvann ljudet på SVT 1 och SVT 2 på en av mina boxar. Inget stort problem då just den TV'n står i vardagsrummet och används helst av min sambo. Hon tittar inte på SVT.
Fast nu har det ju varit Olympiska Spel och jag har valt (för jag gillar att höra vad som sägds på TV) valt en annan TV.
Tidigare idag ringde jag dock till min TV-leverantör VIASAT för att förklara problemet.

Nu kommer det pinsamma...
Den vänliga rösten bad mig göra en total återställning av boxen.
Ungefär det enda jag inte testat att göra med skiten!
Jag har tjuvkopplat, dragit om kablar, stängt av, loggat in som annan användare, bytt kort...
men inte återställt boxen.

Nu har jag ljud även på SVT.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: