söndag 4 april 2010

Den bästa högtiden

Ja, så är det.
Vår bästa tid är nu. PÅSK!

Låt oss jämföra med jul, som ju är de flestas favorit:
Stress - Jul
Familj - jul och påsk
Bra gig -jul och påsk
Dyrt - jul
Godis- påsk och jul
bra mat - jul och påsk

Såhär långt i min lista så är punkterna som är lite tveksamma ifyllda av bara jul. Påsköl, vårsnaps...
Dessutom är det ju ljust ute, och jag gillar gult bättre än rött.

Jag skulle ha grillat laxspett igår (påskafton) men veden var alldeles för kall och våt fortfarande. Det fick bli inomhusgrill och ugn. Synd.
Min yngsta syster kom förbi med hennes kille. De skulle till Holland fast hade råkat klanta till biljetterna så de fick åka idag (påskdan) istället. Men det gjorde inget. Vi hade trevligt igår med bra mat, gott öl och ett rejält lugn och ro.

RABALDER-spelningarna kan man följa på bloggen om man vill.
Just nu kollar jag på när Hamilton sopar banan med Alonso och Button.

DET ÄR VI SOM ÄR HAMMARBY!

Inga kommentarer: