söndag 18 april 2010

I fought the law...

Närå, det gjorde jag väl inte. Inte ens nära faktiskt. Tvärtom. Vid musikhuset LAGRET ska nämligen polisen inreda ett kvarterspoliskontor. De ska ha invigning och premiär imorgon. För någon månad sen kom två poliser in på LAGRET för att höra om de kunde få låna ett PA för tal och pausmusik. Självklart, svarade jag sådär hurtigt som bara jag kan. Då frågade polisen om jag kände till någon av musikerna som kanske ville uppträda gratis på själva invigningen. Jag tänkte en stund och kom att tänka på några av mina elever på skolan som har ett rap-band. De heter TTG.

TTG består av en kille i sexan, en kille i åttan och en tjej i samma klass... Jag fick förklarat för mig att TTG står för Tumbas Tunga Gangsters.
Nu har jag lite dålig koll på vad deras låtar heter, men i en av refrängerna sjunger de

Det är så vi lever i orten
Aina går och snokar i porten
De leker smarta men vi vet att de hatar
Det är så det är ute på gatan

En rätt så hård text kan tyckas. Aina betyder förresten polis på syrianska. Till saken hör att TTG var rädda att sjunga just den låten för polisen eftersom den kanske inte skulle uppskattas. Vilka gangsters, va?
Imorgon ska de köra två låtar och jag hoppas verkligen att de kör just den låten. Bra sväng och sköna rim.

Får se om jag lyckas ta med mig kameran också!

Inga kommentarer: