måndag 13 oktober 2008

det händer....

att man säger och gör saker som inte alltid är så jäkla genomtänkta. Igår var det söndag och jag kom på att jag inte har rökt en cigarett på sisådär en tre timmar mitt på dagen. Jag sa då till mig själv att jag minsann skulle sluta röka.
Tog med mig Maya och Robin ut på en lång promenad i det vackra höstvädret, helt utan att tända en enda cigarett.
Vi gick runt sjön, och alldeles förbi Staffan Olsson (BAJENtränaren) fast han var inte hemma.
Jag ville visa Robin var jag hängde som grabb själv och tog med honom och Maya upp till grusgropen i Uttran, fast det var någon som hade byggt massor av hus överallt där. Det var man ju inte beredd på.
Idag släoppte jag av Felicia och Billy innan Robin och jag stack ner till dagis...fortfarande utan att ha puffat en enda gång på nära ett dygn.
Nere på bolaget var det så dags att rodda in ett helt nytt kassasystem. Naturligtvis var det något knas med mina inloggningsuppgifter så det blev lagertjänst i väntan på de rätta siffrorna. Som gjort för en fika och ett bloss, men har man hållt upp i över tjugofyra timmar kan man väl köra en stund till.

kollar på klockan just nu och ser att det är trettiosex timmar om några minuter. Det svåraste är inte att sluta röka....det är att bryta gamla vanor, som att INTE puffa upp när man har lämnat Robin, eller att ta en Jompa just efter lunchen.
Detta ställer mig inför ett svårt moraliskt dilemma... Vill jag sluta röka helt och totalt? Vill jag bara inte röka cigaretter hela tiden, cigarrer då?
Jag tror att det får bli en och annan garre istället. Jag har en Cohiba i kylhumidoren och jag tänker njuta av den... men mitt paket John Silver bär jag med mig som snuttefilt i ett par dar till....men jag tänker inte tända någon!

Tjenare....

Inga kommentarer: