söndag 26 oktober 2008

Visby är nästan...

som vilken stad som helst, fast bara mycket mindre. Har ni varit där? Liksom allting är mindre än än vanligt så det känns som om man jazzar runt i LEGO-land eller nåt.

RABALDER var där och spelade på en fotbollsgala i helgen och hade sällskap av Patrik Isaksson. Med på festen var även Kenneth Andersson och Anders Limpar. Jag hade en elev som heter Limpar en gång och hon bor granne med Robins dagis. Det hade varit ball att snacka lite Tumba med honom fast jag hann aldrig.

Vi checkade in på Strand Hotell och jag delade rum med Stiff. Utsikten var riktigt mysig med borg och hela paketet. Sånt som visbybor ser varje dag, men jag är uppriktigt förtjust i den där stan. Själva spelningen gick riktigt bra med två entimmes set. Folk i Visby verkar gilla coverband för de var med på allt som vi hittade på. Efter spelningen drog vi tillbaka till hotellet och hade inga som helst problem att somna. Det svåra var att komma upp i morse (söndag) trots vintertid och allting.

Gotlandsfärjan tog oss ända till Nynäshamn fast det var ett sjujäkla oväder och jag var nästan lite orolig att hon inte skulle lägga ut p.g.a vinden. Men det blåste tydligen åt rätt håll så vi fick komma hem.
När vi rullade ut på vägen och mot Tullinge körde vi citatlek....helt enkelt att man drar några rader ur en skön film och de andra får klura ut vilken film det handlar om. Kul man kan ha med snart femtioåriga farbröder.

Ett SMS från Nxz i FACESHIFT skvallrade om att man kommer tydligen åt den här bloggen genom att googla faceshift och reunion...häftigt. DÅ har man lyckats skrapa ihop en läsare till. Jag ska dessutom försöka ge BRAKOCHFLAMM (liksom faceshift fast coverband) några spelställen. Ska se vad jag kan hitta på...

Förresten har jag inte rökt något ännu... Tarzan = duktig och karaktärsfull!

Tjenare

Inga kommentarer: