fredag 24 oktober 2008

nördigt, sa Bull...

Alltså...är jag en nörd? Ja, jag skulle nog vilja påstå det. För visst är benämningen på en nörd någon som har, och vill ha utökade kunskaper i ett mycket specifikt och smalt område? I mitt fall handlar det om öl och BAJEN... naturligtvis handlar det också om musik i allmänhet och bas i synnerhet. Jag var uppe i Norrtälje förra veckan och spelade på Twin Club MC. I den klubben finns Lasse G. som även lirar bas i TDHP. http://www.twinclubmc.se/tdhp/trio/

Han snackade om ett forum som han gärna besökte och frågade om inte jag var intresserad av att kolla in där också. Det här var för några dagar sen och jag har varit inne i timmar sen dess. Det är kanske det nördigaste jag har varit med om... några hundra basister samlas och snackar om instrument, förstärkare, basister, tekniker, sound, strängar, hitech, vintage, reparationer och annat som är relaterat till detta, mitt underbara instrument. Tro fan att man fastnar!

Det finns människor i det här landet som kan ALLTING om olika basar, årtal och finesser som jag aldrig skulle ha kunnat... snacka om nördar! I LOVE IT!

Om några timmar drar jag till Gotland för att spela på fotbollsförbundets party i Visby. Det känns lite sisådär att gynna SvFF efter vad de gjort mot Hammarbys supportrar, men pengar snackar och det är viktigt att visa upp skägget på Gotland om vi vill ha gig där i sommar.

Tråkigt att Micke A ringde och sa att vi kunde få spela på Gretas i helgen bara... fast det känns bra att han fortfarande har oss på sin lista över band att sätta in i Sumpan.

Maries brorsa Benny fyllde 40 i tisdags, men ska ha party i morgon...synd att man missar det. Jag skrev en låt och gav honom. Tydligen gillade han den för han sa att han har stufat med sin sambo Frida till den hela kvällen...nåja...

Nä...en kopp kaffe och noll cigaretter då...

Tjenare...skriver igen på söndag eller så....

Inga kommentarer: