fredag 21 november 2008

det finns hopp....

för mänskligheten. Som ni kanske vet så är jag duktigt torsk på pratabas.se med allt vad det innebär. Det är alltså ett forum för basister och kanske det nördigaste jag har varit med om!
på det här forumet finns en kille som heter Peter. Jag citerar -"Som många vet så har jag haft det trassligt med ekonomin efter en tidigare konkurs i min konsultfirma. Jag har haft en bra kontakt med Kronofogden och min "hobbyverksamhet" har man legat lågt med. Men nu hade de fått ett tips om vad jag höll på med och var därför tvungna att agera. Efter ett tags genomgång slutade det hela med att jag nu äger min Peaveyrigg, en hopplocks P-bas av tveksam kvalité och en femsträngad OLP i sina beståndsdelar. Av naturliga skäl så är det bara att lägga ner verksamheten. Vad som händer sen har jag inte orkat tänka på än, men jag dyker nog upp på ett eller annat sätt ändå skulle jag tro. Förmodligen kommer jag nog ligga lite lågt här också ett tag. Tröjorna och ev andra affärer som varit på gång kommer att lösa sig som planerat. Jag är rätt knäckt just nu; men det är bara prylar och jag är inte den som viker mig så lätt. Jag har ju grejer att spela på själv."
Detta resulterade i att en annan kille som heter Geddy Lee (på forumet) startade en insamling för att "rädda" Basstudio.

på mindre än två timmar har alltså 45 personer skickat in minst 200:- var..... för en kille de knappt har träffat!
Skulle DU skicka iväg ett par hundringar till en snubbe bara sådär?
Ett tecken på att basister är sköna killar (och tjejer)...

För övrigt har vi två dagar kvar på Engelen, skönt eftersom jag har min jäkla förkylning som aldrig ger sig. Gick hem från jobbet igår med sura miner av lillchefen. Storchefen sa något om att "det är ju ändå ingen som tackar dig för att du jobbar när du är hängig"...tänk om fler kunde tänka så.

dricker just nu....laphroaig
lyssnar på....Roffe Wikström - är det därför jag älskar dig så

...tjenare

Inga kommentarer: