söndag 16 november 2008

Snöjävel...

i morgon ska jag på provsmakning på Systembolagets huvudkvarter. Kul grej fast det är klart att snön kom idag bara för det.
Jag kan berätta för Er som inte vet att jag lider av höstdepp. November är värsta skitmånaden ju. Det blir fanimig inte bättre av att det börjar snöa!
Igår skulle jag till Tullinge för att åka till Big Ben med Stiff.
Remsan till tåget var tydligen ogiltig? Trots att jag åkt med den förra veckan...Den tjocke, chokladätande farbrorn i luckan berättade att jag var tvungen att lösa ny biljett. 180 kronor taxåmycket... Han frågade när jag väl hade fått den nya skämsremsan om jag ville åka någonstans, och jag sa att jag ville till Tullinge, då stämplar han in resan, lämnar chokladfläckar på hela remsan och säger att jag just har missat tåget och att nästa går om ungefär en halvtimme!
Hade jag varit rökare hade det varit ett bra tillfälle att ta en cigarett, kan man säga.

Väl framme på Big Ben var allt som vanligt, förutom att vi inte har snackat om några nya datum. Lurifax ville lira några helger nästa år, Stiff kunde kanske tänka sig två helger...Hutten ville lira fyra-fem helger men jag vill inte spela där alls om vi inte får bättre deal.
Gaget har inte höjts för oss på tre år. Däremot har man dragit in bandmaten. Man har även dragit in bandölet. Personalpris på öl har vi....fast det höjde man i somras... Även själva roddandet har försämrats för banden på Big Ben. Nu måste man ta allting genom den lilla, smala dörren precis vid baren...den som inte går att ställa upp....
fast vi får inte mer betalt?!

Precis när vi skulle börja spela tredje set igår (lördag) så kommer en snubbe fram och presenterar sig som gitarrist i RACEWAY...han sa att jag sjunger ok fast spelar bas bara sådär.

Undrar om han har hört RABALDER...undrar om han har hört RACEWAY?

Kanske är jag inte bäst i landet...men jag tycker att jag är en bra basist och i RACEWAY finns det ingen bra basist.

Kolla in vilka som spelar på engelen nästa vecka...www.engelen.se
Det är Uffe B, bokaren som har valt bilden...smickrande...

Tjenare

Inga kommentarer: