onsdag 19 november 2008

....på anrika Engelen

...har vi stått och spelat många gånger. Den här veckan kommer vi att spela sex dagar i rad och har redan hunnit med två dagar. Jag tror att Engelen är en av de coolaste scenerna i Stockholm just nu. Den är jättetrång, jättevarm, kladdig efter trettio års ölspillande, helt rutten i el-synpunkt och alldeles underbar.


I måndags satte jag och Stiff oss på scenkanten och spelade några låtar på gitarr innan gigget kom igång och det var uppskattat av alla i salongen. Ganska långt fram satt det två kvinnor i förtionåt årsåldern och jag hörde den ena säga till den andra när jag började sjunga...-"oj, vilken röst"

...sånt är smickrande, särskilt när man har stått och gapat hela jäkla helgen innan på Benet...

Igår var rösten i ännu sämre skick och jag försökte få de andra i bandet att tänka på det när de valde låtar så jag inte skulle paja rösten helt innan helgen. Men närå...Stiff drar igång Tush av ZZTOP...hahaha...vilket jäkla kraxande det blev.

elproblem ja, Min AMPEG och FENDER pallar inte hur de har kopplat ihop ljuset på Engelen. Det blir en sorts surrande i hela PA´t när man dimmar ljuset. tråkigt men inget att göra åt i nuläget.



Förresten...här är bilden Uffe satte upp på engelens hemsa...
Tatuerad, halvnaken och hela tivolit.
Fast det är kul att man får vara mitt i showen!
Tjenare

Inga kommentarer: