måndag 19 mars 2012

Tarzan funderar på jobb del 7

Ja, nu när skutan jag jobbat på verkar fått slagsida på riktigt och råttorna blivit beordrade att lämna skeppet  för matroserna börjar bli trötta på att ro och ösa så tog jag det stora klivet över plankan och ut i det där riktiga vuxenlivet. Jag skickade in min anmälan till MUSIKHÖGSKOLAN.

Sökte helt enkelt till musiklärarlinjen för att äntligen få det där jäkla pappret som tydligen ska vara så viktigt. Pappret kommer att fungera som segel på detta hav av kunskap och inspiration. Jag gissar att det dessutom kommer att göra mig till en bättre människa. Kanske t.o.m lite snyggare och rikare. Mer framgångsrik och sådär skön.

Återkommer med rapport om hur det går där.

Kram

4 kommentarer:

MarionRonjas sa...

*Tummen upp ,lyfter på hatten *

Casselbrant sa...

HOppas att du får jobbet. Annars kommer jag att behöva personal i Stockholm efter nyår...bara så att du vet!

Unknown sa...

Lycka till!

Matte sa...

Om du funderar på att utbilda dig så kan jag tipsa om http://www.smpi.se/