söndag 15 november 2009

Highlights

Jag var och repade med HIGHLIGHTS idag. Inte så märkvärdigt säger ni, men faktum är att jag hade detta band som "idoler" i mitten på 80-talet. De spelade Joe Cockerlåtar med saxofon och hela skiten.
Det visade sig att de ska vara med i den här BEATLES-showen som jag ska spela på också. Här kan man läsa mer om det. Som sagt, jag såg upp till dessa gubbar och därför blev det extra roligt när just Kjelle ringer till mig och frågar om jag vill vara med och spela.
Jag fick en lista med låtar mailat till mig så det var bara att starta Spotify och sätta igång att öva. Det var några dagar sen jag fick listan och lirade igenom låtarna några gånger innan vi nu skulle ses på Kulturskolan i Tullinge.

Vi började med en funkig version av "drive my car", en kul grej var att de kommenterade att jag gjort min läxa. De tyckte verkligen att jag var svängig och gjorde ett bra jobb. Sånt är kul att höra. Särskilt när man spelar på en KUSTOM-rigg från 1972. Den lät säkert bra...då.

De andra låtarna var:
She came in through the bathroom window
With a little help from my friends
Come together
Got to get you into my life

Kul att få ett "erkännande" av gamla idolerna, och jag tycker själv att jag gjorde ett riktigt bra jobb. Giget är om ungefär en månad, och jag lovar att hålla er uppdaterade.

peace....love....Precision

Inga kommentarer: