torsdag 26 november 2009

Nya tag 2010

Idag är det fredag. Jag ska ner och jobba på systembolaget idag. Tydligen har jag fått ett nytt, fast schema där. Kanon! Men undrar just om det inte hade varit ännu bättre om man hade berättat det för mig?! Nu fick jag reda på det när jag skulle begära ledigt eftersom jag drar på gig imorgon. Jag har ju alltid jobbat på lördagar nere på Bolaget.
Skit i det... Jag har en gammal kollega som brukar komma in och handla en kasse herrejösses-bira då och då. Han jobbade som musiklärare, och hade bett mig söka tjänsten efter honom när han skulle gå i pension. Eftersom det här hände på den tiden jag tyckte det var kul på bolaget så brydde jag mig inte så mycket om det. Han pratade med mig i maj, när livet var som bäst! I juni var tjänsten fri och jag gick på semester/pappaledighet. När jag kom tillbaka i augusti var bolagshelvetet igång och tjänsten var tilsatt av en annan kompis till mig. Snacka om taskig tajming.
Så ringer min polare P3 och säger att Lelle inte vill ha musiklärartjänsten nästa termin, utan låter mig få den. Jag blev naturligtvis väldigt glad. Så förra veckan, på onsdagen fick jag ett SMS från en av lärarna som sätter schema på skolan och ber mig ta kontakt med rektorn.
Jag ringer direkt och hon bad mig komma dit. Idag!
Klockan 11.00 är det tänkt att jag ska kliva in över tröskeln på hennes rum, och nån halvtimme senare ska jag ha skrivit på anställningskontraktet.
Utan att ha berättat för mycket för ungarna på Lagret så råkade jag droppa att jag ska träffa rektorn....de blev väldigt glada, vilket i sin tur gjorde mig glad.

I januari är man officiellt lärare igen då...

Inga kommentarer: