måndag 2 november 2009

...Saker man borde göra...

November, värsta skitmånaden av alla. Tätt följd av Oktober och Februari. Sitter just nu och försöker liksom komma igång och få lite rätsida på saker och ting.
Jag läste någonstans att om man vill förändra något så kan det vara bra att skriva upp saker man inte är nöjd med, och därefter fundera på vad man vill åstadkomma. Här kommer min officiella lista på vad jag vill ha ändrat!
¤ Tomten. Det ser förjävligt ut ute men jag fryser och är lat. Det kommer nog inte att bli någon städning i år. Möblrena ska jag bunta ihop och täcka, men det får nog räcka.
¤ Badrummet. Jag fick igår ett samtal av Stiff som sa att jag får hans gamla badrumsmöbler om jag bara får bort mina egna, trasgia och fula möbler. (se punkt ett)
¤ Mig själv. Jag skulle behöva börja träna, både för att jag ÄR lat och slö och inbillar mig att om jag blir starkare blir jag också hurtigare. Dessutom...om tröjan ska åka av nästa år också så är nog situps i år ett faktum.
¤ Mina barn. Alltså, det är nog inget fel på hur jag uppfostrar mina barn, men jag skulle vilja kunna påverka barnen så det linte blir så jäkla mycket trots och tjafs varje jäkla morgon. Ibland blir det onödigt mycket bråk för ingenting.
¤ BAJEN. http://looseyourhead.blogspot.com säger det bäst!
¤ Vädret. Kanske inget jag kan göra något åt just nu, men det får bli avslutningen på min gnälliga lista för idag. Jävla skitnovember! Jävla skitväder!
...nu säger du kanske, "det finns inget dåligt väder"...Det gör det visst! Grått, regnigt skitväder finns! Jag TÄNKER inte murra upp med tända ljus, en kopp choklad och läsa kartböcker! Sånt gör Ernst Kirschteiger.
Jag tänker vara grinig precis så länge jag vill. Just nu är det nog aik-grejen som jag retar mig på ännu mer än BAJEN-grejen.
...äh, pallar inte mer...

3 kommentarer:

Bajentanten sa...

Håller fullständigt med! No-vember är skittrist! Saknar dej på bolaget.

www.rhodesianridgeback-sheltie.se

Casselbrant sa...

Vadå sit-ups?...du är ju skitsnygg ju!

Panik sa...

Du ljuger så bra!
Elijah Craig pårej så länge..
Skål fan!