fredag 13 november 2009

should I stay or should I go?

Ja, alltså...jag ska ingenstans. Dagens titel får visa på polarens resa till Thailand. Hutten, keyboardisten ska åka till Thailand. Kul för honom. Har jag problem med det eller? Ja, faktiskt. Jag unnar honom verkligen detta! Han har svärmor och hans fru har hela sin familj där. Såklart ska han åka och hälsa på halva släkten.
Men måste han göra det just nu?! Jag behöver massor av gig, det blir svårt att få till spelningar utan Hutten. Visst går det, men det blir inte lika bra, inbillar jag mig... Nog tror jag att jag kan spela låtarna även utan honom, men jag får för mig att vi har lyssnat för mycket på oss själva för länge i bandet så varje nytt grepp kommer som en överraskning och det kan störa helheten.
Kunde han inte åkt i vår istället? Liksom februari, när vi ändå inte har några gig inbokade?
En annan grej med Thailand... och här är inte Hutten ensam, men vad fan är det som är så speciellt med det landet? Nu har jag inte varit där så jag vet inte. Frågan är seriös och allvarligt menad. Vad gör Thailand så märkvärdigt?
Folket? Visst, men här i Segersjö bor det många thai så jag får min thaidos utan att lämna Segersjökullen.
Maten? Samma här... det finns en riktigt bra thaiwok just utanför Ica Kom, och en hos svärmorsan i Salem. Dessutom kan man ju alltid bjuda hem sig till Hutten om man vill käka wokad ekorre eller insektssoppa.
Vädret? Åhmäh...monsunregn klarar jag mig utan alla dar i veckan!
Läget? Det ligger ju för fan på andra sidan jorden?! Skitlångt!

Det är lättare i så fall tycker jag att räkna upp saker som är skäl till att INTE åka dit. Kolla på sexturismen och det politiska läget en gång. Jag lägger hellre mina pengar på att inte stödja militär och sexhandel.
Hutten håller på med en bok om just det här, första kapitlet (tror jag) ligger ute på hans egen hemsida. Boken heter Svin och andra djur

Vettefan om mitt drömresmål är bättre gällande politiskt tänk eller sexhandel men jag skulle hellre åka till Karibien än Thailand.
Det vore inte dumt att ligga under en palm och dricka rom. Kanske spela lite samba, kolla på damer i bastkjol och röka cigarrer...

Sockerrörsrom är ju godare än Mekong alla dar i veckan!
Nån som ska med till Kuba?
hehehe

Inga kommentarer: