söndag 8 maj 2011

en helg att minnas...

I fredags skulle jag dra till min kompis Janne Hellman från PRATABAS. Han hade fått det ärofyllda uppdraget att lämna ut tröjor som vi beställt inom forumet för att visa att vi är medlemmar i världens främsta basforum.

Jag mötte upp Janne vid Zinken för en kort promenad upp till hans studio på Lundagatan. Där fick jag några tips om helstudio, fick känna på hans vackra MUSICMAN-basar. När vi nördat oss klart så gick vi till Black-n-Brown vid Mariatorget. Där mötte vi upp några polare till som skulle med på kvällens konsert. Nämligen RUSH på Globen. Tydligen var Janne kompis med en tjej som jobbar på American Express, som har en loge på Globen. RUSH är inte musik som man lyssnar på till vardags på American Express så logen stod tom. Dags att utnyttja, tänkte vi och gick dit för att njuta av lite skön power-rock från Canada.
Det var en helt och hållet fantastisk konsert, med många underbara låtar. Ljudet var helt grymt. Jag var helt tagen av konserten, och när vi tog en taxi från arenan mot Mariatorget så bad jag att få bli släppt vid Slussen. Jag behövde samla intrycken innan jag gick in på Charles Dickens. Skulle träffa en kompis där för ett glas öl.

Igår var det lördag och jag åkte in till TWANG för att njuta av kaffe och livemusik. En helt och hållet lyckad lördag. Sen åkte jag hem och kirrade lite käk till mig och Lisa, kompisen från CD.
Nu är det söndag och jag har nyss käkat en helt okej Pad Thai, alla barnen är här och de kollar på Lucky Luke och har varit ute och blåst såpbubblor på balkongen.

Ett litet glas St. Peters Cream Stout får avsluta en fantastisk helg!

Inga kommentarer: