söndag 1 maj 2011

nu är det vår...

och bandet har spelat på valborgsfest i Uppsala. Galet! Det var på Knerikes Nation som man valt att köra ett Spring-Break-party och tänkte att det skulle passa bra med lite RABALDER. 1200 studenter i förköp och kanske trehundra till i efterinsläpp. Mycket hud, mycket öl och mycket glada människor överallt. Precis som det ska vara på den här sortens fest.

Igår var det lördag och vi skulle spela på vad jag trodde var en 40-skiva. Det visade sig när vi kom till festlokalen att det var femtiofest. Inte för en, utan för två glada herrar. Janne och Bobo. Tyvärr hade Stiff (som bokat in giget) glömt att berätta för oss att de älskar ROLLING STONES. Det hade ju varit cool att spela några stoneslåtar nu när de verkligen ville ha det. Vi har ju egentligen bara en stoneslåt. Men efter en blixtsnabb konferens lyckades vi sätta Beast of Burden också. Det gick bra.

På den festen hände något som jag inte riktigt var beredd på. När vi var klara och hade börjat plocka ihop så kom det fram en kvinna. Hon berättade för mig att jag var en väldigt vacker man. Hon berättade för mig att jag behövde höra att jag var fin, och att hon skulle vilja lära känna mig närmare. Eftersom hon lite senare under sommaren skulle fylla 40 så var det viktigt att leva livet på riktigt. Och jag var ju lämplig att leva livet med, i en natt ungefär. Jag var ju så vacker. När jag skulle bli lika gammal som henne skulle folk sluta säga såna saker till mig, så hon kände det som en bra grej att passa på nu när jag just fyllt tjugofem. När jag berättade för henne att jag ju är två år yngre än henne såg hon på mig, lite oförstående först. Sen sa hon nåt om "vafan?" Och så gick hon.
Tydligen är jag ett kap när jag är tjugofem, men inget att ha när jag är 38.
Missförstå mig inte, jag hade aldrig tänkt att lära känna henne ändå, på det sättet som hon först föreslog...utan var mest smickrad för att hon trodde jag var lite över tjugo bara.

Vi hade valborgsrock på skolan i fredags. Artister var bl.a. Dogge och Aleena Gibson. Mycket sköna och roliga människor. Vi pratade lite löst om ett samarbete i framtiden. Det ser jag fram emot. Hoppas att det blir av...

Nu bjuder jag på en låt som jag skrev ihop med fina eleverna Rawda och Gabbe.
PASSION!

Inga kommentarer: