onsdag 25 maj 2011

Torsdagsfredag...

och jag utnyttjar håltimmen till ett inlägg i bloggen. Tänkte sätta mig och vara lite duktig och lägga in alla betyg, men skolans server ligger visst nere så jag får hitta på något annat. Varför inte kludda runt här en stund?

Fick igång det mesta av studion igår. Har bara lite trubbel med MIDI-styrningen från keyboard via ljudkort till dator. Ska kolla på det lite senare, när jag kommer hem. Bergis är det något superenkelt som jag helt enkelt bara har missat. Kom ihåg att jag är helt rudis på hemstudio, helt rudis på MAC och helt rudis på PRO TOOLS. Men jag lär mig fort...

Igår när jag jobbade på LAGRET så hade jag ett rätt så långt samtal med en kille i nian. Han frågade om hur det var att vara 15 på 80-talet. Jag berättade om saker jag/vi gjorde och han fick något nästan vått i blicken och sa: Jag vill också ha varit med på 80-talet. Har inte tänkt på det... kanske var det något unikt och speciellt vi var med om. För oss var det ju liksom bara att umgås om vi ville ha lite socialt sällskap. Tonåringarna idag umgås ju via telefoner och datorer. Då får man ju aldrig ligga!!! Haha...

Idag ska jag på utvecklingssamtal för Billy. Jag är inte nervös, för jag vet att han är duktig i skolan. Däremot är jag lite orolig för hans inställning till plugget. Varje morgon hävdar han att han har ont i magen/huvudet/halsen/benen/bröstet/ryggen... Fast med lite tjat så går han till skolan i alla fall. När han sen kommer hem har han haft en bra dag. Jag tror att det är XBOX och sånt som lockar.
När jag tänker efter var jag nog likadan. Han behöver ÄNNU mer stimulans från plugget och fler utmaningar. Det får inte vara för enkelt, då tappar man intresset och längtar till CoD...

...förresten, nån som har ett bra tips på bra studiomonitorer? Inte för stora, inte för dyra...

Inga kommentarer: