lördag 28 maj 2011

Vilken jäkla resa!

Igår var det fredag. Igår var det fotbollsmatch på Söderstadion. Igår var en spännande dag på många sätt. Jag åkte in till Tullen för att möta upp PANIK och Ted. Det blev en Pleschka och ett par bira. Därefter tog vi tuben till Puben Puben. Där sprang jag in i Nicklas F, som jag jobbade med på bolaget för sisådär hundra år sen. Skön jävel! Ett par öl till och en Fernet, minsann. Sen gick vi förväntansfullt den korta promenaden till arenan. För första gången på trettio år hade vi plåtar till gubbhyllan, på Södra läktaren. BAJEN skulle möta Degerfors. Tre enkla poäng, borde man ju tycka. Redan i första halvlek stod det 0-2 till bönderna. Vafan?!

Vi fick ju se ett fantastiskt snyggt mål som tröst, men 1-2 blev slutresultatet. Skit också!


Efter matchen stack jag och Ted till Fenix för att dränka sorgen i lite öl. Det gick rätt så bra. Framåt 23-tiden hade både han och jag blivit trötta på club-musik så vi stack till Kellys istället. Morsade på lite kompisar och råkade visst få i oss ännu mer öl. på det stora hela en tämligen blöt kväll alltså.
Vi kastade oss in i en taxi när vi skulle hem. Stackars taxichaffisen körde åt helvete så Ted bad honom lugnt och snällt att stänga av mätaren, vilket han gjorde. Jag kan ju tycka att en kille i en bil från Taxi Stockholm ska klara av att inte åka till Nynäshamn när vi tydligt sa att vi vill från Medis till Tumba via Hägersten.
När Ted åkt färdigt svängde vi så mot Tumba. Resan gick bra och han hittade hela vägen hem. Vid Alfa Laval var det poliskontroll och den söta poliskvinnan frågade spydigt om passageraren hade bälte på sig. Det hade jag inte.
Då kom det en snäll farbror i valrossmustach och polisuniform. Han gav mig en liten lapp där det stod att jag tydligen är skyldig svenska staten ettusenfemhundra spänn för mitt lilla hyss. Jag hävdade bestämt att för 1500:- borde man fan få åka naken i taxin. Det tyckte valrossen var lite lustigt.
Det tyckte inte jag.

Inga kommentarer: