måndag 20 juni 2011

Berlin del 4

Så var det söndag och dags att lämna denna knasiga stad. Vi samlades i lobbyn vid tio. Eller... Jag och Fabbe gick för att lösa biljett 9.40, ta ut lite pengar och så... Sen upp på rummet för att plocka ihop grejorna, och då visar det sig att Fabbe inte hade riktig koll på var han hade pass, medicin och sånt. Det blev lite stressigt. Men vi grejade det.
U-bahn till Berliner Strasse, för att ta bussen till flygplatsen. Såhär efteråt kan jag bara konstatera att ALLT har bara funkat. Tyskarna har verkligen koll på funktionalitet. Hur det är med servicemind och estetik kan vi ju låta vara osagt.
På flyget, jag hamnade brevid Per och sämre sällskap kan man ha.
Framme i Stockholm var allting också väldigt smidigt.
Jag var hemma i Storvreten nånstans på eftermiddagen. Kläderna i tvättmaskinen, mig själv i soffan innan barnen kom över från Marie.

SÅ ska en helg vara.

Inga kommentarer: