fredag 30 oktober 2009

På musikhuset Lagret...

jobbar jag. Det är ett musikhus med replokaler, inspelningsmöjligheter, uppspelningsmöjligheter och möjlighet att skaffa kontakter bland musiker och annat viktigt folk. Det är dessutom södra Botkyrkas största ungdomsgård. Här samlas mellan 30 och 50 ungdomar varje kväll för att hänga. Ungefär noll stycken kommer från Sverige. Jag jobbar på ungdomsgården med ansvar för musikhuset. Det är åtta replokaler som ska funka felfritt. Det ska finnas sånganläggning, basrigg, trumset och minst en gitarrförstärkare. Vi har Line6 och JJ Labs.
Nere på scenen står det ett bra trumset, två rejäla stärkare och en herrejösses-basrigg. Där finns också ett bra PA, ett trevägs medhörningssystem och fast monterat ljus.

Min gode vän Pontus bossar och vi hade möte igårkväll. Det var ett bra möte och vad som händer kommer nog att presenteras här på bloggeriet. Just igår tog jag med mig min systers dotter Gabriella, hon tänker starta en ungdomsgård nere i Emmaboda där hon bor och jag tänkte att det kan ju vara bra att möta "mina" ungar så hon vet vad som kan vänta. "Mina" ungar, förresten...det är samma ungdomar som massmedia brukar kalla för stenkastande huliganer, bilbrännare och gruppvåldtäktsmän. Gabriella kände efter bara några minuter att det här är ju bara mysiga och sköna grabbar och tjejer...om än jäkligt högljudda!

Hammarby Bandy kommer att spela på studenternas, bandy....sm-final....torsk! Det har ju hänt förut och kommer att hända igen! Handbollen...ja, där kanske vi har en pytteliten chans.

Jag drar till systembolaget för att jobba mina fyra små timmar snart. vi hörs om ni vill...

Inga kommentarer: